Kisterenye vasútállomás
2008.04.14
KISTERENYE
Kiterenye hajdan vasúti csomópont volt,áthaladt rajta és napjainkban is áthalad a Hatvan-Salgótarján fővonal.
Állomásépülete a régmúltat idézi.
Innen ágazott le a Kisterenye-Kál-Kápolna /84-es/ szárnyvonal ami vasúton történő elérhetőséget jelentett Mátranováknak /83-as/ is Mátramindszenti leágazással.
Előbb a Mátranováki később a Kál-Kápolnai vonal is megszűnt.
Többfelé ágazó iparvágányokkal is rendelkezett: Kisterenye-bányatelep,Gyulatároló.
Kisterenyének volt egyszer egy körfűtőháza fordítókoronggal ami sajnos már csak romjaiban található meg.
Így néz ki kívülről.
Így pedig belülről.
Fotó: Papp Ferenc
A fordítókorong már nem található meg de régi fotókon még látható.

Fotó: Reményi Gyula
Fotó: Mihályi András
Vasútbarátok próbálják még megmenteni ami menthető és nincs egyszerű feladatuk.
Az ipari tevékenységek megszünése a vasúti szállítás elmaradása és személyszállítás áthelyeződése a közútra,magával hoztra ezt a szomorú állapotot.
Érdemes volna megmenteni azt ami még létezik,nem pedig felszedni a sínpárokat,hagyni összedőlni az épületeket.
Emlékszem még a közelmúltra amikor személyvonatok vártak a csatlakozásukra,megrakott tehervagonokat rendeztek szerelvényekké vagyis nyüzsgött az élet ezen a kis vasútállomáson.
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
Kisterenyén éltem két évig. A vasútat szeretem. A fotóidból használok egyet a neten. Kösz!
mail kukac kifesto pont eu
(Archey, 2008.05.10 22:06)Kár ezért a régi körfűtőházért. Érdemes lett volna (lenne) megmenteni. Igen ritka Magyarországon. De ahogy a képekből látszik, erre már nem sok esély van. Pedig még egyesület is alakult a rendbetételére. De erről sem hallani már sajons.
laszlovar@gmail.com
(vargapapi, 2010.09.15 15:23)